Montgomery | Target: Prime Time | Buch | 978-0-19-506320-2 | sack.de

Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 135 mm x 204 mm, Gewicht: 250 g

Reihe: Communication and Society

Montgomery

Target: Prime Time

Advocacy Groups and the Struggle Over Entertainment Television

Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 135 mm x 204 mm, Gewicht: 250 g

Reihe: Communication and Society

ISBN: 978-0-19-506320-2
Verlag: Oxford University Press Inc


Offering the first book-length exploration of network television's relations with advocacy groups, Kathryn C. Montgomery presents a comprehensive picture of the impact of organized pressure on prime-time TV. She vividly describes, for example, how the Catholic Church campaigned against Maude's abortion on the TV show, Maude; how outraged actors mobilized a national protest against the portrayal of blacks in the TV miniseries, Beulah Land; and how the Moral Majority waged a sophisticated campaign to "clean up TV," by threatening to boycott advertisers.
Exposing the inner workings of network television as no other book has done, Montgomery's study demonstrates how behind-the-scenes struggles have shaped the images, messages, and values that enter people's homes every night. The book also raises critical questions about television's role in our society and its responsibility to the American public.
Montgomery Target: Prime Time jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


About the Author:

Kathryn C. Montgomery teaches Film and Television at the University of California, Los Angeles. She has written for various publications, including the Journal of Communication and Columbia Journalism Review.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.