Work, Globalisation and Politics Beyond Representation
Buch, Englisch, 217 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 413 g
ISBN: 978-3-319-64430-1
Verlag: Springer International Publishing
This book offers a post-representational approach to a range of fiction and non-fiction films that deal with labour migration from Turkey to Germany. Engaging with materialist philosophies of process, it offers analyses of films by Thomas Arslan, Christian Petzold, Aysun Bademsoy, Seyhan Derin, Harun Farocki, Yüksel Yavuz and Feo Aladag. Shifting the focus from the longstanding concerns of integration, identity and cultural conflict, Gozde Naiboglu shows that these films offer new expressions of lived experience under late capitalism through themes of work, social reproduction, unemployment and insecure work, exhaustion and precarity, thereby calling for a rethinking of the established ideas of class, community and identity.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgattungen, Filmgenre
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Deutsche Geschichte
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Mediengeschichte
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kunstethnologie, Musikethnologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
Weitere Infos & Material
1.0 Introduction.- 2.0 Part I: The Berlin School.- 2.1 Thomas Arslan’s Berlin Trilogy.- 2.2 Christian Petzold’s Jerichow (2009).- 3.0 Part II: Documentary Film.- 3.1 Documentary and the Question of Representation.- 3.2 Materiality of Labour: Thomas Arslan’s Aus der Ferne/From Far Away (2006) and Seyhan Derin’s Ben Annemin Kiziyim/I Am My Mother’s Daughter (1996).- 3.3 Post-Representationalism as a political strategy: Aysun Bademsoy’s Am Rand der Städte/On the Outskirts (2006) and Ehre/Honour (2011).- 3.4 Machinic Semiotics: Harun Farocki’s Aufstellung/In-formation (2005).- 4.0 Part III: Social Realism.- 4.1 Viewing against the grain: Feo Aladag’s Die Fremde/When We Leave (2010).- 4.2 Queering the Ethics of Migration: Yüksel Yavuz’s Kleine Freiheit/A Little Bit of Freedom (2003).- 5.0 Conclusion.