Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 236 mm, Gewicht: 309 g
Reihe: Domains of Discourse
Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 236 mm, Gewicht: 309 g
Reihe: Domains of Discourse
ISBN: 978-0-415-36467-6
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
The main theoretical framework used in this work is influenced by Goffman, where each media encounter is viewed as a three-way participation framework involving the broadcaster, interviewee and audience, all of whom shape the interaction. The spoken media interactions are analysed from this viewpoint to illustrate how they are managed, how pseudo-relationships are established and maintained and how ‘others’ are created.
O’Keefe brings together methodologies of discourse analysis, conversation analysis and corpus linguistics allowing the media extracts to be explored from different perspectives whilst providing multiple insights.
Investigating Media Discourse will appeal to students and researchers of applied linguistics, english language and media.
Anne O’Keeffe is Lecturer in Applied Linguistics at the Department of English Language and Literature, Mary Immaculate College, University of Limerick, Ireland.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
Weitere Infos & Material
1 Introduction 2 A framework for analysing media discourse 3 Review of methodologies for analysing media discourse 4 Managing the discourse 5 Creating and sustaining pseudo- relationships 7 Conclusion