The Grapevine Effect in Competitive Markets
Buch, Englisch, 259 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 216 mm, Gewicht: 4532 g
ISBN: 978-1-137-28191-3
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Categorically reviews the theories of communication, best practices in social media and previous research, and analyzes the corporate involvement towards strategic and tactical stewardship in serving customer-centric business requirements.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Marktforschung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
Weitere Infos & Material
PART I: EVOLUTION OF SOCIAL MEDIA 1. Shifts in Marketing Communication 2. Market Communication and Grapevines 3. Strategic Planning with Social Media PART II: ANALYSIS OF SOCIAL MEDIA EFFECTS 4. Social Marketing 5. Digital communities 6. Social Media for Consumer Insight 7. Social Media Metrics 8. Technology and Media Effectiveness PART III: THE SYNTHESIS 9. The Human Factors 10. Communication and Conflicts 11. Globalization and Consumer Behavior