Brunner / Rudolph | Toward Cross-Channel Management | Buch | 978-3-11-041698-5 | sack.de

Buch, Englisch, 70 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 175 mm x 246 mm, Gewicht: 337 g

Brunner / Rudolph

Toward Cross-Channel Management

A Comprehensive Guide for Retail Firms

Buch, Englisch, 70 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 175 mm x 246 mm, Gewicht: 337 g

ISBN: 978-3-11-041698-5
Verlag: De Gruyter


New digital devices enable consumers to ubiquitously access the Internet and inspire them to switch between online and offline channels when shopping – a phenomenon extant research on consumer behavior terms cross-channel shopping. This considerable change in consumer behavior offers great potential for retailers worldwide to strengthen their competitiveness. Today, retail incumbents aspire to integrate their channels to offer compelling switching opportunities among all online and offline channels – an approach we coin cross-channel management. However, addressing cross-channel shoppers may entail a rise in business model complexity which can only be tackled by installing a firm-wide strategic change process. Set against this transformative background, this book offers insight into how firms can overcome said inertia and successfully transform their current channel specific business model to a much more integrated system of online and offline channels. With the help of 71 interviews with top and middle managers in retailing, this book derives a variety of recommendations in the field of cross-channel management for retailers and manufacturers.
Brunner / Rudolph Toward Cross-Channel Management jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Dr. Felix Brunner (Migros Genossenschaftsbund, Zurich); Prof. Dr. Thomas Rudolph (University of St. Gallen)

Dr. Felix Brunner (Migros Genossenschaftsbund, Zurich); Prof. Dr. Thomas Rudolph (University of St. Gallen)


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.