Buch, Englisch, 166 Seiten, Paperback, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 266 g
Reihe: Oxford Television Studies
Buch, Englisch, 166 Seiten, Paperback, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 266 g
Reihe: Oxford Television Studies
ISBN: 978-0-19-871141-4
Verlag: OUP Oxford
relationship between gender and genre, and the varied interpretation of media technologies and media forms.
Television and New Media Audiences reviews the most important research on television audiences and recommends the use of ethnographic, longitudinal methods for the study of media consumption and computer use at home as well as in the workplace.
The book discusses reactions of audiences to many internationally known television programmes including The Flintstones, The Jetsons, Street Fighter, Mighty Morphin Power Rangers, X-Men, Sesame Street, Dallas, Star Trek, The Cosby Show, Teenage Mutant Ninja Turtles, National Geographic, etc.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Philosophische Anthropologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus