E-Book, Englisch, 328 Seiten
Shankar Advertising Diversity
1. Auflage 2015
ISBN: 978-0-8223-7561-6
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Ad Agencies and the Creation of Asian American Consumers
E-Book, Englisch, 328 Seiten
ISBN: 978-0-8223-7561-6
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Anthropologist Shalini Shankar explores how racial and ethnic differences are created and commodified through advertisements and marketing. Focusing on Asian American ad firms, she describes the day-to-day process of creating ads and argues that advertising has framed Asian Americans as "model consumers," thereby legitimizing their presence in American popular culture.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Werbung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
Weitere Infos & Material
Preface ix
Introduction. The Pitch 1
1. Account Planning 37
2. Creative 89
3. Account Services 147
4. Production and Media 191
Conclusion. Audience Testing 250
Acknowledgments 269
Appendix 1. Transcription Key 271
Appendix 2. Asian American Populations in the United States 272
Notes 275
Glossary 287
References 289
Index 307