Thorkildsen | Adolescents' Self-Discovery in Groups | Buch | 978-1-138-90455-2 | sack.de

Buch, Englisch, 268 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 231 mm, Gewicht: 476 g

Thorkildsen

Adolescents' Self-Discovery in Groups


1. Auflage 2016
ISBN: 978-1-138-90455-2
Verlag: Taylor & Francis

Buch, Englisch, 268 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 231 mm, Gewicht: 476 g

ISBN: 978-1-138-90455-2
Verlag: Taylor & Francis


Grounded in investigations conducted over the past 25 years, Adolescents’ Self-Discovery in Groups demonstrates how adolescents can become more active in society based on how they form, maintain, and evaluate groups. By collaborating with youth in a wide range of communities, Thorkildsen details the trajectory of adolescents’ development—from a primarily self-oriented perspective to beliefs about and participation in local and global activities. Focused especially on the potential of schools for catalyzing this development, this volume details youth’s affirmations and critiques of educational practices, and uses these evaluations to illustrate adolescents’ readiness to fulfill leadership responsibilities. Written for scholars, students, and professionals seeking to understand how adolescents construe their social worlds, Adolescents’ Self-Discovery in Groups makes a powerful case for group interaction being central to adolescent development.

Thorkildsen Adolescents' Self-Discovery in Groups jetzt bestellen!

Zielgruppe


General, Postgraduate, Professional, and Undergraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Preface

Acknowledgements

Introduction: Discovering the Self in Society

Part 1: Personal Discourse

Chapter 1: Caring for the Self

Chapter 2: Learning from Models

Chapter 3: Negotiating Rejection and Neglect

Part 2: Civic Discourse

Chapter 4: Choosing Causes

Chapter 5: Group Decision-Making

Chapter 6: Deciding When and How to Reject Outgroups

Part 3: Civil Discourse

Chapter 7: Intentions and Civil Discourse

Chapter 8: Schools as Institutions of the Civil Sphere

Chapter 9: Cultivating Relational Ties Between Youth and Society

Epilogue: Striving for an Aristotelian Balance


Theresa A. Thorkildsen is a Professor of Education and Psychology at the University of Illinois at Chicago, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.