Yang | Different Educational Trajectories in China | Buch | 978-1-041-13228-8 | sack.de

Buch, Englisch, 160 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm

Yang

Different Educational Trajectories in China

A Bourdieusian Perspective
1. Auflage 2025
ISBN: 978-1-041-13228-8
Verlag: Taylor & Francis Ltd

A Bourdieusian Perspective

Buch, Englisch, 160 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm

ISBN: 978-1-041-13228-8
Verlag: Taylor & Francis Ltd


This book explores how family background, geographic location, and institutional settings profoundly shape educational journeys in China, with a particular focus on English language learning. It reveals the deeply entrenched inequalities within the education system.

Drawing on in-depth interviews with 36 English majors from diverse socioeconomic backgrounds at an elite Chinese university, the study traces their educational trajectories in a longitudinal framework. It offers a novel application of Bourdieu’s theoretical constructs—capital, field, and habitus—by extending the concept of institutional habitus to the Chinese context. Through this lens, the analysis uncovers how the interplay of social and institutional forces influences access, opportunity, and academic outcomes.

This title is essential reading for sociologists of education, comparative education researchers, policymakers, educators, university administrators, and students in China and beyond. It provides critical perspectives for anyone interested in educational equity, social mobility, and language policy.

Yang Different Educational Trajectories in China jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate and Professional Reference


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Contents

Chapter 1 Introduction

Chapter 2 Mapping China’s Social Fabric and Educational Landscape

Chapter 3 The Role of Family Background

Chapter 4 Geographic Divide and Stratified School System

Chapter 5 The Mediating Role of Institutional Factors

Chapter 6 Conclusions

References


Zi Yang, a Cambridge PhD graduate, is affiliated with the Institute of Education, Xiamen University. Her research focuses on the sociology of education, and teaching and learning in the digital age, with recent work on educational inequality and digital pedagogy.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.