Buch, Englisch, 231 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4139 g
Buch, Englisch, 231 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4139 g
ISBN: 978-1-137-31119-1
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgattungen, Filmgenre
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Dokumentarfilme
Weitere Infos & Material
List of Figures Notes on Contributors Foreword: The Sinophone Redistribution of the Audible; Shih Shu-mei Acknowledgments Notes on Chinese names and film titles PART I: THEORISING SINOPHONE CINEMAS 1. Framing Sinophone Cinemas; Audrey Yue and Olivia Khoo 2. Genealogies of Four Critical Paradigms in Chinese-Language Film Studies; Sheldon Lu 3. Alter-centering Sinophone Cinema; Yiman Wang 4. Festivals, Censorship and the Canon: the Makings of Sinophone Cinemas; Yifen T. Beus 5. The Voice of the Sinophone; Song Hwee Lim 6. The Sounds of Language: Tan Pin Pin's Sinophone Cinema; Olivia Khoo PART II: CONTEMPORARY SINOPHONE CINEMAS 7. Mandarin Pop Meets Tokyo Jazz: Gender and Popular Youth Culture in Late 1960s Hong Kong Musicals; Jennifer Feeley 8. Sinophone Libidinal Economy in the Age of Neoliberalisation and Mainlandisation: Masculinities in Hong Kong SAR New Wave Cinema; Mirana M. Szeto 9. 'Singlish' and the Sinophone: Nonstandard (Chinese/English) Languages in Recent Singaporean cinema; Alison M. Groppe 10. British Chinese Short Films: Challenging the Limits of the Sinophone; Felicia Chan and Andy Willis 11. Contemporary Sinophone Cinema: Australia-China Co-Productions; Audrey Yue Bibliography Filmography