Buch, Englisch, Band 13, 190 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 292 g
Buch, Englisch, Band 13, 190 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 292 g
Reihe: Studien Interdisziplinäre Geschlechterforschung
ISBN: 978-3-531-14818-2
Verlag: VS Verlag für Sozialw.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Feministische Perspektiven in den Wissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wissenssoziologie, Wissenschaftssoziologie, Techniksoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Feminismus, Feministische Theorie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
Weitere Infos & Material
Gender Research and IT Construction: Concepts for a Challenging Partnership.- The United Nations World Summit on the Information Society: Empowering Women as Shapers of the Information Society?.- Analysis and Deconstruction.- ’social’ Robots & ‘Emotional’ Software Agents: Gendering Processes and De-Gendering Strategies for ‘Technologies in the Making’.- Ambient Intelligence, between Heaven and Hell. A Transformative Critical Room?.- Feminist Technoscience Rearranging in the Black Box of Information Technology.- Construction of Information Society Technology.- Uncovering the Invisible: Gender-Sensitive Analysis of Call Center Work and Software.- E-Empowerment of Heterogeneous Feminist Networks.- Implicit/Explicit Alliances between Gender and Technology in the Construction of Virtual Networks.- Education and Empowerment for the Information Society.- Bridging Disciplines: Gender Studies and Computer Science in an E-Learning Course.- Computer Games: Playing Gender, Reflecting on Gender.- LogoGo — An Approach to the Design of Girl-Specific Educational Software.- Robotics and Gender: The Use of Robotics for the Empowerment of Girls in the Classroom.