Buch, Englisch, 253 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 356 g
Historical Perspectives and Modern Trends
Buch, Englisch, 253 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 356 g
Reihe: Palgrave Studies of Entrepreneurship in Africa
ISBN: 978-3-030-66282-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
Weitere Infos & Material
Part I. First Generation Women Entrepreneurs: Culture and Tradition-Driven Micropreneurs
1, Introduction
2. Overview of Entrepreneurship in Africa
3. Cultural and Traditional Foundations of Women Entrepreneurship
4. Overview of Traditions Across the continent: Entrepreneurs
5. Challenges and Forces Impacting the First- Generation Women Entrepreneurs
6. Case Studies of First-Generation Women Entrepreneurs
Part II. Second Generation Entrepreneurs: From Micro-Classic
7. External Forces Impacting Growth and Success of African Woman Entrepreneur in the 21Century
8. Women Entrepreneurs and Economic Development
9. Case Studies: Profiles of 2nd Generation Women Entrepreneurs
10. Interface Between Africa’s Ecosystem and Entrepreneurial Ecosystem
11. Developing and Growing the Spirit of Entrepreneurship Among African Women
12. Future of Women Entrepreneurs in the Continent of Africa




