Buch, Englisch, Band 6, 215 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 2853 g
Evidence from 92 Top-Managers in Germany and France
Buch, Englisch, Band 6, 215 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 2853 g
Reihe: Globale Gesellschaft und internationale Beziehungen
ISBN: 978-3-658-00405-7
Verlag: Springer
Global Governance describes on a normative level how companies can be responsible and sustainable actors in the international sphere. In times of globalization, failing financial systems and gridlocked political structures, these concepts gain critical importance. Maxim Baer revisits the discussion, leaves the traditional “international relations” perspective behind and examines leadership strategies of top-executives in large companies that enable firms to be part of Global Governance structures. A second focus lies on a possible impact of national culture on business leaders and their respective attitude towards elements of Global Governance. A German-French comparison has been conducted.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Wirtschaftliche Globalisierung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Multinationale Unternehmen
Weitere Infos & Material
Global Governance.- Leadership.- Institutional Logic.- Neo-Institutional Theory.- Germany / France. National Culture.