Calderhead / Shorrock | Understanding Teacher Education | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 241 Seiten

Calderhead / Shorrock Understanding Teacher Education

Case Studies in the Professional Development of Beginning Teachers
Erscheinungsjahr 2003
ISBN: 978-1-135-71898-5
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Case Studies in the Professional Development of Beginning Teachers

E-Book, Englisch, 241 Seiten

ISBN: 978-1-135-71898-5
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



This text reports a study of 20 student primary teachers, 10 on a conventional PGCE course and 10 on a school-based articled teacher training course. documenting their learning experiences over a two year period, the authors explore the factors that facilitate or impede the students' learning as teachers. In drawing upon these case studies together with existing theoretical models of professional development, the authors distinguish several key characteristics of learning to teach and discuss the implications of these for the design of effective school- based teacher education courses.

Calderhead / Shorrock Understanding Teacher Education jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Research on Learning to Teach; Research Design; Case Studies of Learning to Teach; Learning to Teach; Facilitate Learning to Teach.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.