Chisik / Holopainen / Alexandra Silva | Intelligent Technologies for Interactive Entertainment | Buch | 978-3-319-73061-5 | sack.de

Buch, Englisch, Band 215, 165 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 283 g

Reihe: Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering

Chisik / Holopainen / Alexandra Silva

Intelligent Technologies for Interactive Entertainment

9th International Conference, INTETAIN 2017, Funchal, Portugal, June 20-22, 2017, Proceedings
1. Auflage 2018
ISBN: 978-3-319-73061-5
Verlag: Springer International Publishing

9th International Conference, INTETAIN 2017, Funchal, Portugal, June 20-22, 2017, Proceedings

Buch, Englisch, Band 215, 165 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 283 g

Reihe: Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering

ISBN: 978-3-319-73061-5
Verlag: Springer International Publishing


This book constitutes the refereed proceedings of the 9th International Conference on Intelligent Technologies for Interactive Entertainment, INTETAIN 2017, held in Funchal, Portugal, in June 2017. The 15 full papers were selected from 19 submissions and present developments and insights in art, design, science and engineering regarding novel entertainment-focused devices, paradigms, and reconfiguration of entertainment experiences.

Chisik / Holopainen / Alexandra Silva Intelligent Technologies for Interactive Entertainment jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Player Expectations of Animal Incorporated Computer Games.- Reaper Tournament System.- Analysis of Average Hand-drawing and Its Application.- Dynamorph: Montessori Inspired Design for Seniors with Dementia Living in Long-Term Care Facilities.- AR Sound Sandbox: A playful interface for musical and artistic expression.- Kessel Run - a cooperative multiplayer SSVEP BCI game.- Persuasive Games for Intergenerational Social Interaction in Urban Environments.- Trampoline Jumping with a Head-Mounted Display in Virtual Reality Entertainment.- Exploring Children’s Use of a Remotely Controlled Surfacebot Character for Storytelling.- MuMail – A Simp le Multimedia Email Client.- Enabling augmented sense-making (and pure experience) with wearable technology Playable Cities Workshop.- G:RASS – Experiencing a City through an Artist’s Eyes.- Placemaking across Platforms: Playing to Circulate Stories in the Smart City.- Smart Magic City Run: Exploring the Implications of Public Augmented Reality Games.-Beating the City: Three Inspirational Design Patterns to Promote Social Play through Aligning Rhythms.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.