Innovation and Design in the Digital Era
Buch, Englisch, 400 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 622 g
ISBN: 978-3-030-37816-5
Verlag: Springer International Publishing
This book presents the theory and practice of product lifecycle management, chiefly focusing on modern approaches suitable for digitalized enterprises. In addition to describing adaptive methods for advanced product creation using big data analytics, it presents economic and mathematical models for managing product lifecycles based on the application of recent methods (e.g. digital design and automated intelligent systems) to control pre-production and production processes. Given its scope, the book appeals to researchers, economic analysts and entrepreneurs alike.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Mikroökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Projektmanagement
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung Computer-Aided Design (CAD)
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsinformatik, SAP, IT-Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Betriebswirtschaft für Ingenieure
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Wirtschaftsinformatik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Daten / Datenbanken Big Data




