Buch, Englisch, 694 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 1300 g
Reihe: De Gruyter Handbooks in business, economics and finance
Buch, Englisch, 694 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 1300 g
Reihe: De Gruyter Handbooks in business, economics and finance
ISBN: 978-3-11-074752-2
Verlag: De Gruyter
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Management: Führung & Motivation
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Enzyklopädien, Nachschlagewerke, Wörterbücher
Weitere Infos & Material
Introduction Section 1: Theories of SME Entrepreneurship Section 2: Levels of analysis (micro, meso and macro)
Policy action on national or regional level
Risk and challenges in SMEs
SMEs and regional development
Entrepreneurial ecosystems
Governance of SMEs
Innovation in SMEs
Marketing/branding in SMEs Section 3: Education
Responsible forms of entrepreneurial education
Developing responsible SME competencies
Entrepreneurial education
Ethical research questions in SME entrepreneurship Section 4: Processes in SMEs
Value chain in SMEs
Decision processes in SMEs
Digitilization of SMEs/Technology and AI in SMEs
Growth of SMEs/start-ups
Internationalization of SMEs/Entry modes
Business models in SMEs Section 5: Entrepreneurial capital of SMEs
Intellectual capital in SMEs
Professional bodies/leadership
Social capital in SMEs
Knowledge sharing/knowledge management in SMEs
Talent development in SMEs
Intellectual property in SMEs Section 6: SMEs and stakeholders
SMESs and university U-I interactions
Business angels and financial support for SMEs
Social SMEs
Ethnic groups and minorities in SMEs