Buch, Englisch, 231 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 448 g
EU Regulation, Ship Classification, and the International Regime
Buch, Englisch, 231 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 448 g
Reihe: Palgrave Studies in Maritime Economics
ISBN: 978-3-031-38944-3
Verlag: Springer Nature Switzerland
This book presents a detailed guide to the European Union’s role as a maritime safety regulator and the impact this has had on the shipping industry and its governance structure. It will be relevant to researchers and policymakers interested in maritime and transport economics as well as to students of European affairs and of international relations.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Transport- und Verkehrswirtschaft
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Schiffbau, Seeverkehr
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Industrielle Organisation
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Amoco Cadiz and the early days of EC maritime regulation 37.- 3. Braer and breakthrough for EU maritime engagement and regulation.- 4. Erika, a watershed in international maritime governance 95.- 5. Prestige and near breakdown of the safety regime.- 6. From EU-IMO confrontation to constructive institutional interaction.- 7. EU maritime safety policy and the international regime, 1975-2015. Summing-up and conclusions.