Buch, Englisch, 202 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3747 g
Femininity, Social Media, and Self-Representation
Buch, Englisch, 202 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3747 g
Reihe: Critical Studies in Gender, Sexuality, and Culture
ISBN: 978-1-137-40839-6
Verlag: Palgrave MacMillan Us
This book explores the controversial social media practices engaged in by girls and young women, including sexual self-representations on social network sites, sexting, and self-harm vlogs. Informed by feminist media and cultural studies, Dobson delves beyond alarmist accounts to ask what it is we really fear about these practices.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Feminismus, Feministische Theorie