Fleming | The Radio Handbook | Buch | 978-0-415-44508-5 | sack.de

Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 234 mm, Gewicht: 401 g

Reihe: Media Practice

Fleming

The Radio Handbook

Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 234 mm, Gewicht: 401 g

Reihe: Media Practice

ISBN: 978-0-415-44508-5
Verlag: Taylor & Francis Ltd


The Radio Handbook is a comprehensiveguide to radio broadcasting in Britain. Featuringtwo entirely new chapters for this edition, You Radio and Sport on Radio,thistext offers a thorough introduction to radio in the twenty-first century. Using new examples, case studies and illustrations, it examines the various components that make radio, from music selection to news presentation, and from phone-ins to sport programmes. Discussing a variety of new media such as podcasts, digital radio and web-linked radio stations, Carole Fleming explores the place of radio today, the extraordinary growth of commercial radio andthe importance of community radio.
The Radio Handbook shows how communication theory informs everyday broadcasts and encourages a critical approach to radio listening and to radio practice. Addressing issues of regulation, accountability and representation, it offers advice on working in radio and outlines the skills needed for a career in the industry.
Fleming The Radio Handbook jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Introduction 1. The Renaissance of radio 2. The Radio Revolution 3. You Radio 4. Radio Style 5. The voice of the station 6. The role of news 7. The tools of broadcasting 8. Types of programming 9. Sport on radio 10. Accountability 11. Getting Started in Radio Glossary Bibliography.


Carole Fleming is Principal Lecturer at the Centre for Broadcasting and Journalism atNottingham Trent University. Her previous publications include The Radio Handbook (2nd edition, 2002); Women and Journalism, with Deborah Chambers and Linda Steiner (2004) and Introduction to Journalism with Emma Hemmingway, Gill Moore and Dave Welford (2006).


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.