Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 476 g
Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 476 g
Reihe: RoutledgeFalmer Studies in Higher Education
ISBN: 978-0-415-93384-1
Verlag: Routledge
This study explores the identity construction of socioeconomically and educationally disadvantaged students who enter an elite university. This critical ethnography gathered qualitative data about the twenty-three participants through non-participant observation, in-depth interviews, and focus groups. Faculty, staff, and administrators were also interviewed.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Universitäten, Wissenschaftliche Akademien, Gelehrtengesellschaften
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Physische Anthropologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Ethnographie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Introduction; Chapter 2 The HEOP Students:; Chapter 3 Structured Expectations:; Chapter 4 Academics at Ivy University:; Chapter 5 Searching for a “Home of My Own:”; Chapter 6 Peer Relationships:; Chapter 7 Good Enough:; Chapter 8 Conclusion;