Buch, Englisch, Band 2, 236 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1190 g
Buch, Englisch, Band 2, 236 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1190 g
Reihe: Innovations in Financial Markets and Institutions
ISBN: 978-0-89838-306-5
Verlag: Springer Netherlands
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Makroökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Geldwirtschaft, Währungspolitik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Finanzierung, Investition, Leasing
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Bankwirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Unternehmensfinanzierung
Weitere Infos & Material
I National and Regional Bank Mergers.- 1 Profiles of U.S. Merging Banks and the Performance Outcomes and Motivations for Recent Mergers.- 2 An Empirical Investigation of Potential Competition: Evidence from the Banking Industry.- 3 Regional Differences in Bank Merger Pricing.- 4 Bank Merger Pricing Premiums and Interstate Bidding.- II Do Bank Mergers Benefit Stockholders?.- 5 Market Valuation Effects of Bank Acquisitions.- 6 Regulatory Change and the Market for Bank Control.- 7 New Hampshire Bank Mergers: The Returns to Acquiring Bank shareholders.- 8 Purchase Prices and Bidder Competition in FDIC Purchase and Assumption Transactions.- III Regulatory Concerns.- 9 An Interpretation of the Use and Meaning of the Probability of Entry in Market-Extension Merger and Acquisition Cases Involving Probable Future Competition.- 10 Bank Holding Company Risk.