Buch, Englisch, 156 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 2404 g
Reihe: Wissenschaftliche Reihe Fahrzeugtechnik Universität Stuttgart
Buch, Englisch, 156 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 2404 g
Reihe: Wissenschaftliche Reihe Fahrzeugtechnik Universität Stuttgart
ISBN: 978-3-658-14252-0
Verlag: Springer
Andreas Hazir is investigating the door seal contribution to the interior noise level of production vehicles. These investigations contain experimental contribution analyses of real production vehicles and of academic test cases as well as the development of a simulation methodology for noise transmission through sealing systems and side windows. The simulations are realized by coupling transient computational aeroacoustics of the exterior flow to nonlinear finite element simulations of the structural transmission. By introducing a linear transmission model, the setup and computational costs of the seal noise transmission are significantly reduced, resulting in the feasibility of numerical contribution analyses of real production vehicles.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Modellierung & Simulation
- Technische Wissenschaften Sonstige Technologien | Angewandte Technik Akustik, Tontechnik
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Fahrzeugtechnik
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Maschinenbau
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Technische Mechanik | Werkstoffkunde Statik, Dynamik, Kinetik, Kinematik
Weitere Infos & Material
Contribution Analyses of Production Vehicles.- Acoustic Excitation versus Aeroacoustic Excitation.- Development of a Simulation Methodology.- Sensitivity Analysis of Noise Transmission Simulations.