Iqani | Consumer Culture and the Media | Buch | 978-0-230-30368-3 | www.sack.de

Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 216 mm, Gewicht: 363 g

Iqani

Consumer Culture and the Media

Magazines in the Public Eye
2012. Auflage 2012
ISBN: 978-0-230-30368-3
Verlag: Palgrave MacMillan UK

Magazines in the Public Eye

Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 216 mm, Gewicht: 363 g

ISBN: 978-0-230-30368-3
Verlag: Palgrave MacMillan UK


How did consumer culture become synonymous with westernised societies? Iqani argues that it is the way it is promoted by media texts. She provides a detailed analysis of publicly displayed consumer magazine covers and engages with big questions about the public, power and identity in mediated consumer culture.

Iqani Consumer Culture and the Media jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Acknowledgements List of figures Media in Consumer Culture: An Introduction The Public, Identity and Power in Mediated Consumer Culture A Research Approach for Mediated Consumer Culture Media Retail Spaces as Multimodal Spectacles: The Case of the Newsstand Glossiness in Hyperreal Celebrity Portraiture Commodity Choice and Commercial Heteroglossia in Consumer Media Sexiness and Selling: Consumerism's Pornographic Imagination Paper Mirrors: Images of Ideal Consumers Media Strategies for Selling Consumer Culture: a Conclusion References Index


MEHITA IQANI is a senior lecturer in Media Studies at the University of the Witwatersrand, Johannesburg, South Africa. She holds a PhD in Media and Communications from the London School of Economics and Political Science, UK.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.