Buch, Englisch, 271 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 381 g
Reihe: Reproducing Shakespeare
Buch, Englisch, 271 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 381 g
Reihe: Reproducing Shakespeare
ISBN: 978-3-030-07876-8
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Englische Literatur
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgeschichte
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio TV-Drama
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft: Dramen und Dramatiker
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatergeschichte
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- Part I Myths of Linguistic Transcendence, Authenticity, Universality.- 2. “Europe Speaks Shakespeare”: Karin Beier’s 1996 A Midsummer Night’s Dream, Multilingual Performance and the Myth of Shakespeare’s Linguistic Transcendence.- 3. The Myth of Shakespearean Authenticity: Neoliberalism and Humanistic Shakespeare.- 4. Shamanistic Shakespeare: Korea’s Colonization of Hamlet.- Part II Myths of Local Identities and Global Icons.- 5. Ludwig Tieck and the Development of the Romantic Myth of a “German Shakespeare”.- 6. Shakespeare Beyond the Trenches: The German Myth of unser Shakespeare in Transnational Perspective.- 7. “Tupi or Not Tupi, That Is the Question”: Brazilian Mythical Afterlives of Shakespeare’s Hamlet.- Part III Myths of Political Shakespeare.- 8. Hamlet and the Fall of Berlin Wall: The Myth of Interventionist Shakespeare Performance.- 9. Denmark’s a Prison: Appropriating Modern Myths of Hamlet After 1989 in Lin Zhaohua’s Hamulaite and Jan Klata’s H.- 10. Hamlet in Times of War: Two Appropriations of Shakespeare’s Tragedy in Former Yugoslavia in the 1990s.- 11. “Come, Let’s Away to Prison”: Local and Global Myths, and “Political Shakespeare” in Twenty-First Century Russia.- Part IV Shakespeare as Myth in Commercial and Popular Culture.- 12. Localizing a Global Myth: Contemporary Film Adaptations of King Lear.- 13. Shakespeare Sanitized for the Present: Political Myths in Recent Adaptations.- 14. The Myths of Bold Visual and Conservative Verbal Interpretations of Shakespeare on Today’s Japanese Stage.- 15. Afterword: Shakespeare and Myth.