Buch, Englisch, 246 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 400 g
Feedback Control of Crowd Evacuation
Buch, Englisch, 246 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 400 g
Reihe: Understanding Complex Systems
ISBN: 978-3-642-09478-1
Verlag: Springer
Effective evacuations can save lives. This book provides mathematical models of pedestrian movements that can be used specifically for designing feedback control laws for effective evacuation. The book also provides various feedback control laws to accomplish the effective evacuation. It book uses the hydrodynamic hyperbolic PDE macroscopic pedestrian models since they are amenable to feedback control design. The control designs are obtained through different nonlinear techniques.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Naturwissenschaften Physik Angewandte Physik Statistische Physik, Dynamische Systeme
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Mess- und Automatisierungstechnik
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Technische Mechanik | Werkstoffkunde Technische Thermodynamik
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Technische Mechanik | Werkstoffkunde Statik, Dynamik, Kinetik, Kinematik
- Naturwissenschaften Physik Thermodynamik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Mathematik | Informatik Mathematik Numerik und Wissenschaftliches Rechnen Angewandte Mathematik, Mathematische Modelle
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik Resozialisierung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
Weitere Infos & Material
Tra?c Flow Theory for 1-D.- CrowdModels for 2-D.- Numerical Methods.- Feedback Linearization (1-D Patches).- Intelligent Evacuation Systems.- Discretized Feedback Control.- Discretized Optimal Control.- Distributed Feedback Control 1-D.- Distributed Feedback Control 2-D.- Robust Feedback Control.




