Buch, Englisch, Band Band 015, 197 Seiten, gebunden, Format (B × H): 160 mm x 237 mm, Gewicht: 405 g
Reihe: Interdisziplinäre Verortungen der Angewandten Linguistik
Teacher Variables and Learner Emotions in the Foreign Language Learning Process
Buch, Englisch, Band Band 015, 197 Seiten, gebunden, Format (B × H): 160 mm x 237 mm, Gewicht: 405 g
Reihe: Interdisziplinäre Verortungen der Angewandten Linguistik
ISBN: 978-3-8471-1707-0
Verlag: V&R unipress
The volume begins by outlining the development of the teacherstudent relationship according to the main psychological theories. Next, it points to the inseparability of cognitive and emotional factors in the learning process. By referring to the major positive psychology theories, i.e., Broaden-and-Build, Flow, and PERMA, the book lays the foundation for studying the full spectrum of learner emotions experienced while learning a foreign language. Finally, it provides a research-based analysis of teacher-related variables that affect learner classroom well-being and ill-being.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologische Theorie, Psychoanalyse Positive Psychologie, Glücksforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Spracherwerb, Sprachentwicklung