Buch, Englisch, 343 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 476 g
Buch, Englisch, 343 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 476 g
ISBN: 978-3-030-07993-2
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Neurowissenschaften, Kognitionswissenschaft
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Dokumentarfilme
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmproduktion, Filmtechnik
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
Weitere Infos & Material
1 Introduction: Intersecting Cognitive Theory and Documentary Film.- Part I The Mediation of Realities.- 2 A Documentary of the Mind: Self, Cognition and Imagination in Anders Østergaard’s Films.- 3 Little Voices and Big Spaces: Animated Documentaryand Conceptual Blending Theory.- 4 Documentary Spectatorship and the Navigation of“Difficulty”.- 5 Docudrama and the Cognitive Evaluation of Realism.- 6 The Duties of Documentary in a Post-Truth Society.- Part II Character Engagement.- 7 Characterization and Character Engagement in the Documentary.- 8 The Difficulty of Eliciting Empathy in Documentary.- 9.Fake Pictures, Real Emotions: A Case Study of Art and Craft.- 10 Engaging Animals in Wildlife Documentaries: From Anthropomorphism to Trans-species Empathy.-Part III Emotions and Embodied Experience.-11 Collateral Emotions: Political Web Videos and Divergent Audience Responses.- 12 Slow TV: The Experiential and MultisensoryDocumentary.- 13 Toward a Cognitive Definition of First-Person Documentary.- 14 The Communication of Relational Knowledge in the First-Person Documentary.- Part IV Documentary Practice.- 15 A Social Cognition Approach to Stereotyping in Documentary Practice.- 16 A Cognitive Approach to Producing the Documentary Interview.- 17 Documentary Editing and Distributed Cognition