Buch, Englisch, 310 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 647 g
Reihe: Understanding Innovation
Investigating Design Team Performance
Buch, Englisch, 310 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 647 g
Reihe: Understanding Innovation
ISBN: 978-3-030-28959-1
Verlag: Springer International Publishing
Offering readers a closer look at design thinking, and its innovation processes and methods, this volume addresses the new and growing field of neurodesign, which applies insights from the neurosciences in order to improve design team performance.
Thinking and devising innovations are inherently human activities – and so is design thinking. Accordingly, design thinking is not merely the result of special courses or of being gifted or trained: it is a way of dealing with our environment and improving techniques, technologies and life in general.As such, the research outcomes compiled in this book are intended to inform and provide inspiration for all those seeking to drive innovation – be they experienced design thinkers or newcomers.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Software Engineering
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Neurowissenschaften, Kognitionswissenschaft
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Wirtschaftsinformatik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsinformatik, SAP, IT-Management
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Klinische und Innere Medizin Neurologie, Klinische Neurowissenschaft
Weitere Infos & Material
Introduction.- Part I: New Approaches to DesignThinking Education.- Part II: Exploring Team Interaction.- Part III: Tools to Support Design Thinking Practices.- Part IV: Applying Design Thinking Practices.