Lin / Culham / Edwards | Contemplative Pedagogies for Transformative Teaching, Learning, and Being (hc) | Buch | 978-1-64113-781-2 | sack.de

Buch, Englisch, 368 Seiten, Hardback, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 760 g

Reihe: Transforming Education for the Future

Lin / Culham / Edwards

Contemplative Pedagogies for Transformative Teaching, Learning, and Being (hc)


Erscheinungsjahr 2019
ISBN: 978-1-64113-781-2
Verlag: Information Age Publishing

Buch, Englisch, 368 Seiten, Hardback, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 760 g

Reihe: Transforming Education for the Future

ISBN: 978-1-64113-781-2
Verlag: Information Age Publishing


In our current systems of education, there is a trend toward compartmentalizing knowledge, standardizing assessments of learning, and focusing primarily on quantifiable and positivist forms of inquiry. Contemplative inquiry, on the other hand, takes us on a transformative pathway toward wisdom, morality, integrity, equanimity, and joy (Zajonc, 2009). These holistic learning practices are needed as a counterbalance to the over-emphasis on positivism that we see today. In addition to learning quantifiable information, we also need to learn to be calmer, wiser, kinder, and happier. This book aims to find and share various pathways leading to these ends.

This book will describe educational endeavors in various settings that use contemplative pedagogies to enable students to achieve deep learning, peace, tranquility, equanimity, and wisdom to gain new understanding about self and life, and to grow holistically.

Embodiment is a central concept in this book. We hope to highlight strategies for exploring internal wisdoms through engaging ourselves beyond simply the rational mind. Contemplative pedagogies such as meditation, yoga, tai chi, dance, arts, poetry, reflective writing and movements, can help students embody what they learn by integrating their body, heart, mind, and spirit.

Lin / Culham / Edwards Contemplative Pedagogies for Transformative Teaching, Learning, and Being (hc) jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Jing Lin, University of Maryland

Tom Culham, City University in Canada and Simon Fraser University

Sachi Edwards, University of Tokyo



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.