E-Book, Englisch, 100 Seiten
Marx / Cooper Media U
1. Auflage 2018
ISBN: 978-0-231-54660-7
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
How the Need to Win Audiences Has Shaped Higher Education
E-Book, Englisch, 100 Seiten
ISBN: 978-0-231-54660-7
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Media U presents a provocative rethinking of the development of American higher education centered on the insight that universities are media institutions. Mark Garrett Cooper and John Marx argue that the fundamental goal of the American research university has been to cultivate audiences and convince them of its value.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Berufe, Ausbildung, Karriereplanung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
Weitere Infos & Material
Acknowledgments
Introduction
1. Campus Life
2. Public Relations
3. Communications Complex
4. Not Two Cultures
5. Television, or New Media
6. Cooptation
7. Student Immaterial Labor
8. By the Numbers
9. Bad English: The Culture Wars Reconsidered
10. The Long Twentieth Century
Epilogue
Notes
Index