Buch, Englisch, 243 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 3864 g
Emerging Choice in London Schools, 1945-1965
Buch, Englisch, 243 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 3864 g
Reihe: Secondary Education in a Changing World
ISBN: 978-1-349-43463-3
Verlag: Palgrave Macmillan US
Conflicting conservative and radical impulses in English society after WWII were played out in microcosm in education. They particularly shaped English teaching, examined in three post-war London schools in a detailed study that uses oral history—interviews with former teachers and students—and documents including mark books and students' work.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Demokratie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder England, UK, Irland: Regional & Stadtgeschichte
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. The Period, the Education System, and the Teaching of English 3. Hackney Downs 4. Walworth 5. Minchenden 6. The Three Schools - What We Have Learned 7. Conclusions