E-Book, Englisch, 224 Seiten
Menard-Warwick Gendered Identities and Immigrant Language Learning
1. Auflage 2009
ISBN: 978-1-84769-215-3
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
E-Book, Englisch, 224 Seiten
Reihe: Critical Language and Literacy Studies
ISBN: 978-1-84769-215-3
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
This ethnographic study of a California English as a Second Language program explores how the gendered life experiences of immigrant adults shape their participation in both the English language classroom and the education of their children, within the contemporary sociohistorical context of Latin American immigration to the United States.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachwissenschaften
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Mehrsprachigkeit
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Alphabetisierung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
Chapter One: The social context of immigrant language learning Chapter Two: Second language learning as gendered practice Chapter Three: Gendered narratives of immigrant language learners Chapter Four: The sociohistorical construction of parental involvement in education Chapter Five: Gendered positioning in ESL classroom activities Chapter Six: Changing gender ideologies in local communities Chapter Seven: Gendered identities and language learning: Continuing the dialogue References Appendix A: Discourse transcription conventions Appendix B: Focal participants’ demographics Appendix C: Data collected on participants