Creating and Sustaining Entrepreneurial Value
Buch, Englisch, 303 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 218 mm, Gewicht: 476 g
ISBN: 978-1-137-37642-8
Verlag: Palgrave MacMillan Us
The Theory of Entrepreneurship examines the interiors of the entrepreneurial value creation process, and offers a new unified and comprehensive theory to afford empirical investigations as well as delineate a broader view of the entrepreneurial contextual milieu.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Selbstständige & Freiberufler
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
Weitere Infos & Material
Table of Contents Dedication and Inspiration – The Ode to the Entrepreneur Executive Summary List of Figures Acknowledgements PART I: STARTING UP: INTRODUCTION 1. The Imperative and Missing Crux of Entrepreneurship Research PART II: FROM EXTERNAL INTENTION AND OPPORTUNITY TO ENTREPRENEURIAL COMPETENCE 2. The Theory of Entrepreneurial Intentionality 3. Entrepreneurial Opportunity and Cognition 4. Entrepreneurial Capital Resources 5. The Theory of Entrepreneurial Competence PART III: FROM ENTREPRENEURIAL COMPETENCE TO ENTREPRENEURIAL REWARD 6. Venture Financing, Adverse Selection, and Risk and Return 7. Moral Hazard, Entrepreneurial Incentives, and Risk Mitigation 8. Venture Investment and Dynamic Complementary Capabilities 9. Business Model Theory PART IV: SUMMING UP: THE THEORY OF ENTREPRENEURSHIP Chapter 10: The Entrepreneurial Value Creation Theory Index