Buch, Englisch, 224 Seiten, Paperback, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 348 g
A New Theory of Syntactic Development
Buch, Englisch, 224 Seiten, Paperback, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 348 g
ISBN: 978-0-19-929982-9
Verlag: OUP Oxford
Drawing on formal linguistic theory (the Minimalist Program, Dependency Grammars), cognitive psychology (Skill Learning) computational linguistics (Zipf curves), and Complexity Theory (networks), it takes the view that syntactic development is a simple process and that syntax can be learned just like any other
cognitive or motor skill.
In a thought provoking and accessible style, it develops a learning theory of the acquisition of syntax that builds on the contribution of the different source theories in a detailed and explicit manner. Each chapter starts by laying the relevant theoretical background, before examining empirical data on child language acquisition. The result is a bold new theory of the acquisition of syntax, unusual in its combination of Chomskian linguistics and learning theory. Language and the Learning
Curve is an important new work that challenges many of our usual assumptions about syntactic development.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Experimentelle Psychologie
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Psycholinguistik, Neurolinguistik, Kognition
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Spracherwerb, Sprachentwicklung
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Philosophie des Geistes, Neurophilosophie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Kinder- und Jugendpsychologie
- Naturwissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften Neurobiologie, Verhaltensbiologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie Lernen