Pelzer | Living with Cultivating Messages | Buch | 978-3-8487-8304-5 | sack.de

Buch, Englisch, Band 42, 224 Seiten, broschiert, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 332 g

Reihe: Reihe Rezeptionsforschung

Pelzer

Living with Cultivating Messages

What Are the Constructs that Compose Media Messages in Cultivation Theory?
1. Auflage 2021
ISBN: 978-3-8487-8304-5
Verlag: Nomos

What Are the Constructs that Compose Media Messages in Cultivation Theory?

Buch, Englisch, Band 42, 224 Seiten, broschiert, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 332 g

Reihe: Reihe Rezeptionsforschung

ISBN: 978-3-8487-8304-5
Verlag: Nomos


How are our conceptions of social reality affected by messages from television? Most cultivation studies addressing this question focus on media effects. However, this book adopts a new perspective and examines cultivating messages themselves. The book addresses what messages are and how uniform messages differ from genre-specific messages and metanarratives. It brings together different perspectives and introduces a new concept, coined 'subgenre messages', which takes into account the shift towards online television in the media landscape. The book’s computational simulation study shows how some message concepts are more similar than others. Finally, subgenre messages emerge as the most robust in the face of bias.

Pelzer Living with Cultivating Messages jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.