Buch, Englisch, Band 42, 224 Seiten, broschiert, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 332 g
Reihe: Reihe Rezeptionsforschung
What Are the Constructs that Compose Media Messages in Cultivation Theory?
Buch, Englisch, Band 42, 224 Seiten, broschiert, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 332 g
Reihe: Reihe Rezeptionsforschung
ISBN: 978-3-8487-8304-5
Verlag: Nomos
How are our conceptions of social reality affected by messages from television? Most cultivation studies addressing this question focus on media effects. However, this book adopts a new perspective and examines cultivating messages themselves. The book addresses what messages are and how uniform messages differ from genre-specific messages and metanarratives. It brings together different perspectives and introduces a new concept, coined 'subgenre messages', which takes into account the shift towards online television in the media landscape. The book’s computational simulation study shows how some message concepts are more similar than others. Finally, subgenre messages emerge as the most robust in the face of bias.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie