Buch, Englisch, 262 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 233 mm, Gewicht: 640 g
Buch, Englisch, 262 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 233 mm, Gewicht: 640 g
ISBN: 978-0-367-28245-5
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
Weitere Infos & Material
List of Tables and Figures – Acknowledgments -- 1. INTRODUCTION -- 2. FRAMEWORK FOR ANALYSIS -- 3. NATURE OF THE ISSUES -- Higher Education in the Prewar Period -- State Dominance -- Institutional Differentiation – Elitism -- Higher Education during the Occupation – Demilitarization – Democratization -- The "Reverse Course" -- 4. NATURE OF POLITICAL STRUCTURES -- Bipolarity and Hegemonic Pluralism -- Bureaucratic Control -- Advisory Committees -- Decline in Private Sector Autonomy -- Legislation and the Diet -- Administrative Directives and Bureaucratic Communications -- The Dilemma of Nonconservative Interests -- 5. POLICYMAKING THROUGH CAMP CONFLICT: UNIVERSITY ADMINISTRATION -- The Conflict of 1952-54 -- The Efforts of 1960-63 -- The Political Conflict of 1968-69 -- 6. INCREMENTAL POLICYMAKING: -- Enrollment EXPANSION -- Indirect Efforts to Expand Enrollment -- Chartering of Universities -- Nonenforcement of Minimum Legal Standards -- Funding Policy -- Consequences of Government Enrollment Policy -- Deterioration of Educational Conditions -- Class Bias -- Supporting Values -- 7. PRESSURE GROUP POLITICS: -- DIFFERENTIATION AND SPECIALIZATION -- Demands of Big Business -- Differentiation among Institutions -- Specialization of Training -- 8. CONCLUSION – Notes -- Index -- Studies of the East Asian Institute.