Buch, Englisch, 173 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 300 g
From Language Users to Language Use
Buch, Englisch, 173 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 300 g
ISBN: 978-3-030-76594-1
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Upper undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Mehrsprachigkeit
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Angewandte Sprachwissenschaft
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Shared Language, Different Cultures, and Common Communicative GoalsChapter 2: Adjustments as Strategies for Successful CommunicationChapter 3: Barriers in Intercultural CommunicationChapter 4: Communities of Practice and Writing CulturesChapter 5: Speaking and Embodying CulturesChapter 6: Learning and Goals in EducationChapter 7: Communication in Workplaces: Equal Services and Professional Discourses