E-Book, Englisch, Band 14, 360 Seiten
Reihe: Methoden und Forschungslogik der Kommunikationswissenschaft
Recent Developments and Challenges
E-Book, Englisch, Band 14, 360 Seiten
Reihe: Methoden und Forschungslogik der Kommunikationswissenschaft
ISBN: 978-3-86962-288-0
Verlag: Herbert von Halem Verlag
Format: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen (»Systemvoraussetzungen)
The volume regards current developments and trends in the measurement of media use and exposure from various perspectives. Contributions deal with the refinement and advancement of classical approaches, and new methods and measures of assessing media use are introduced and evaluated. They also discuss the advantages and challenges of using online behavioral data as indicators for media exposure. Contributions tackle questions how different methods of measuring media use and exposure can be combined to gain a more accurate picture and what pitfalls can occur.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse