E-Book, Englisch, 279 Seiten
Reihe: ISSN
Pizziconi / Locher Teaching and Learning (Im)Politeness
1. Auflage 2015
ISBN: 978-1-5015-0165-4
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
E-Book, Englisch, 279 Seiten
Reihe: ISSN
ISBN: 978-1-5015-0165-4
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
This collection combines research from the field of (im)politeness studies with research on language pedagogy and language learning. It aims to engender a useful dialogue between (im)politeness theorists, language teachers, and SLA researchers, and also to broaden the enquiry to naturalistic contexts other than L2 acquisition classrooms, by formulating 'teaching' and 'learning' as processes of socialization, cultural transmission, and adaptation.
Zielgruppe
Scholars and Postgraduate Students in Pragmatics, Sociolinguistic
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)