Buch, Englisch, 354 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 552 g
Buch, Englisch, 354 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 552 g
Reihe: Statistics for Social and Behavioral Sciences
ISBN: 978-1-4614-1714-9
Verlag: Springer
First thorough treatment of multidimensional item response theory
Description of methods is supported by numerous practical examples
Describes procedures for multidimensional computerized adaptive testing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie Psychologische Diagnostik, Testpsychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Empirische Sozialforschung, Statistik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Forschung und Information Datenanalyse, Datenverarbeitung
Weitere Infos & Material
Unidimensional Item Response Theory Models.- Historical Background for Multidimensional Item Response Theory (MIRT).- Multidimensional Item Response Theory Models.- Statistical Descriptions of Item and Test Functioning.- Estimation of Item and Person Parameters.- Analyzing the Structure of Test Data.- Transforming Parameter Estimates to a Specified Coordinate System.- Linking and Scaling.- Computerized Adaptive Testing Using MIRT.




