Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 245 g
Fearing Peers and Trusting Friends
Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 245 g
Reihe: Palgrave Studies in Urban Education
ISBN: 978-1-349-38380-1
Verlag: Palgrave MacMillan Us
From 1996-2000, thirty minority teenagers (African American, Chinese American, Puerto Rican American, and Dominican American) were interviewed every year for four years to investigate how their experiences in high school shaped their social relationships.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Naturwissenschaften Astronomie Astronomie: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
Weitere Infos & Material
Rethinking High School as a Relational Journey Immigrant Dream and/or Educational Delusion? 'It's a Bad School Because of the Kids' Longitudinal Case Studies of Friendship Patterns: Isidora, Reginald Mei Ling, and Lena Racial and Ethnic Discrimination among Peer Groups The Trappings of School Choice in a Neighborhood School Conclusion: Politicizing Peer Relationships