Buch, Englisch, 260 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 366 g
Reihe: Palgrave Studies in Literature, Culture and Economics
Consumerist Economics and Chinese Literary Modernism
Buch, Englisch, 260 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 366 g
Reihe: Palgrave Studies in Literature, Culture and Economics
ISBN: 978-3-031-00915-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft: Lyrik und Dichter
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturen sonstiger Sprachräume Ost- & Südostasiatische Literatur
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literarische Stoffe, Motive und Themen
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Vergleichende Literaturwissenschaft
Weitere Infos & Material
1 Introduction Gai ?: Modernity as Change—Introductory Notes on Culture, Enlightenment Modernity, Western Capitalism, Complexity, Semantic Overlap, and Philological Philosophy2 Shi Chang Jing Ji ????: Market Economy—Modernity, Consumerist Economics, and Chinese Literature Since 19783 Xian Feng ??: Economies of Meaning—Semiotics, the Avant-Garde, and Consumerist Economics4 Che Dan ??: The Bathos of High Literary Modernism—Qian Zhongshu’s Fortress Besieged and Performances of Literary Joking5 Zhou ?: The Sublime Poetics of Literary Modernism—Luminous Detail and the Pursuit of Immanence in the Poetry of Mang Ke6 Kun Nan ??: The Difficulty of Clan and Ethics in Literary Modernism—Faulkner’s The Sound and the Fury and Mo Yan’s Big Breasts & Wide Hips7 Afterword Fei Jian Dan ???: A Concluding Note—The Non-simplicities of Culture




