Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 368 g
The New Approach to Building Value Every Day
Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 368 g
ISBN: 978-0-471-43810-6
Verlag: Wiley
Der Planungsprozess ist der erste Schritt auf dem Weg zu einem soliden Unternehmenswachstum. Viele Unternehmen haben zwar versucht, mit Hilfe von neuen Budgetierungssystemen, Benchmark-Studien oder Neustrukturierungen, ihre Unternehmensplanung besser in den Griff zu bekommen. Doch alle diese Bemuhungen haben nicht notwendigerweise zu einer effektiveren Gestaltung des Planungsprozesses gefuhrt. "Value Planning" zeigt Controllern und Finanzverantwortlichen, wie sie die Unternehmensplanung zu einem echten Management Tool machen, das vom gesamten Unternehmen akzeptiert wird. Mit zahlreichen Beispielen aus der Praxis.
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Weitere Infos & Material
Preface.
Acknowledgments.
PART ONE: PLANNING TO WIN.
Shareholder Value Breaks Out of the Boardroom.
Planning to Win: The Best Way to Predict the Future Is to Create It.
Value Maker Commitments: Translating Business Goals into the Decisions People Make Every Day.
Value Maker Motivation: Aligning Rewards with Shareholder Value.
Value Maker Intelligence: Managing Information to Make High Value Decisions.
PART TWO: THE ROLES PEOPLE PLAY.
Business Advisors in the Value Creation Process: The Role of Finance.
Managing for Shareholder Value: The Role of Functional Managers.
Creating Strategic Focus: The Role of Senior Management.
Living It: The Role of the CEO in Making Value Planning Part of Everyday Business.
PART THREE: AN ILLUSTRATIVE STORY.
Life Before Value Planning: Gaming the System.
Life in Transition: Steering an Aircraft Carrier.
Life in a Value Planning World: Creating Value Every Day.
Appendix A: The Value Planning Process Illustrated.
Appendix B: Current Planning Topics: A Discussion of "Silver Bullets".
Index.




