Serven | Value Planning | Buch | 978-0-471-43810-6 | www.sack.de

Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 368 g

Serven

Value Planning

The New Approach to Building Value Every Day
1. Auflage 2001
ISBN: 978-0-471-43810-6
Verlag: Wiley

The New Approach to Building Value Every Day

Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 368 g

ISBN: 978-0-471-43810-6
Verlag: Wiley


Der Planungsprozess ist der erste Schritt auf dem Weg zu einem soliden Unternehmenswachstum. Viele Unternehmen haben zwar versucht, mit Hilfe von neuen Budgetierungssystemen, Benchmark-Studien oder Neustrukturierungen, ihre Unternehmensplanung besser in den Griff zu bekommen. Doch alle diese Bemuhungen haben nicht notwendigerweise zu einer effektiveren Gestaltung des Planungsprozesses gefuhrt. "Value Planning" zeigt Controllern und Finanzverantwortlichen, wie sie die Unternehmensplanung zu einem echten Management Tool machen, das vom gesamten Unternehmen akzeptiert wird. Mit zahlreichen Beispielen aus der Praxis.

Serven Value Planning jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Preface.

Acknowledgments.

PART ONE: PLANNING TO WIN.

Shareholder Value Breaks Out of the Boardroom.

Planning to Win: The Best Way to Predict the Future Is to Create It.

Value Maker Commitments: Translating Business Goals into the Decisions People Make Every Day.

Value Maker Motivation: Aligning Rewards with Shareholder Value.

Value Maker Intelligence: Managing Information to Make High Value Decisions.

PART TWO: THE ROLES PEOPLE PLAY.

Business Advisors in the Value Creation Process: The Role of Finance.

Managing for Shareholder Value: The Role of Functional Managers.

Creating Strategic Focus: The Role of Senior Management.

Living It: The Role of the CEO in Making Value Planning Part of Everyday Business.

PART THREE: AN ILLUSTRATIVE STORY.

Life Before Value Planning: Gaming the System.

Life in Transition: Steering an Aircraft Carrier.

Life in a Value Planning World: Creating Value Every Day.

Appendix A: The Value Planning Process Illustrated.

Appendix B: Current Planning Topics: A Discussion of "Silver Bullets".

Index.


LAWRENCE B. M. SERVEN is the founder and principal of The Buttonwood Group, a Stamford, Connecticut-based consulting firm specializing in organizational effectiveness and performance management. He has helped companies in the entertainment, telecom, consumer goods, pharmaceutical, and financial services industries to enhance shareholder value through improved planning practices. His work has been profiled in CFO Magazine, the Harvard Management Update, the Journal of Accountancy, and others. He can be contacted at lserven@msn.com



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.