Buch, Englisch, 277 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1300 g
ISBN: 978-0-7923-9783-0
Verlag: Springer US
This book aims to catalog the major empirical, theoretical, and practical articles on family business. Included for each article listed are a summary of key findings, and a list of the methodologies and key conceptual models used. It also features a review of the literature, a discussion of how family businesses have been defined, and agenda for future research into both family business and entrepreneurship studies.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Bankwirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Literatur für Manager
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Betriebliches Rechnungswesen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Finanzierung, Investition, Leasing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Controlling, Wirtschaftsprüfung, Revision
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Unternehmensfinanzierung
Weitere Infos & Material
PREFACE.- Acknowledgments.- Definition of a family business.- Strategic management as an organizing framework.- Family influence.- Other Issues Studied.- Conclusion.- Suggested Research Questions.- References.- Section 2 A CLASSIFICATION OF THE ARTICLES ANNOTATED.- Section 3 THE ANNOTATED BIBLIOGRAPHY.- Section 4 BIBLIOGRAPHY OF ARTICLES NOT ANNOTATED.- Section 5 SUBJECT INDEX.