Buch, Englisch, 293 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1340 g
Reihe: Decision Engineering
Principles and Case Studies
Buch, Englisch, 293 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1340 g
Reihe: Decision Engineering
ISBN: 978-3-540-40182-7
Verlag: Springer Berlin Heidelberg
This text offers many multiobjective optimization methods accompanied by analytical examples, and it treats problems not only in engineering but also operations research and management. It explains how to choose the best method to solve a problem and uses three primary application examples: optimization of the numerical simulation of an industrial process; sizing of a telecommunication network; and decision-aid tools for the sorting of bids.
Zielgruppe
Graduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik Mathematik Operations Research
- Mathematik | Informatik Mathematik Numerik und Wissenschaftliches Rechnen Angewandte Mathematik, Mathematische Modelle
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Mathematik für Ingenieure
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Forschung und Information Entscheidungstheorie, Sozialwahltheorie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Produktionsmanagement, Qualitätskontrolle
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Mathematik für Informatiker
Weitere Infos & Material
I Principles of multiobjective optimization methods.- 1 Introduction: multiobjective optimization and domination.- 2 Scalar methods.- 3 Interactive methods.- 4 Fuzzy methods.- 5 Multiobjective methods using metaheuristics.- 6 Decision aid methods.- II Evaluation of methods, and criteria for choice of method.- 7 Performance measurement.- 8 Test functions for multiobjective optimization methods.- 9 An attempt to classify multiobjective optimization methods.- III Case studies.- 10 Case study 1: qualification of scientific software.- 11 Case study 2: study of the extension of a telecommunication network.- 12 Case study 3: multicriteria decision tools to deal with bids.- 13 Conclusion.- References.




