Taylor / Wallace | Contemporary Qualitative Research | Buch | 978-1-4020-5919-3 | www.sack.de

Buch, Englisch, 248 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 243 mm, Gewicht: 1200 g

Reihe: Contemporary Trends and Issues in Science Education

Taylor / Wallace

Contemporary Qualitative Research

Exemplars for Science and Mathematics Educators
2007. Auflage 2007
ISBN: 978-1-4020-5919-3
Verlag: Springer

Exemplars for Science and Mathematics Educators

Buch, Englisch, 248 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 243 mm, Gewicht: 1200 g

Reihe: Contemporary Trends and Issues in Science Education

ISBN: 978-1-4020-5919-3
Verlag: Springer


This accessible volume offers a unique set of research exemplars for science, mathematics and technology educators. The volume explores the important challenge of how to translate leading-edge methodologies into practical research strategies and techniques.

It is the first book on the market that deals specifically with postmodern approaches to research in the field of science education and is a tightly edited volume that provides a coherent treatment of the issues.

Taylor / Wallace Contemporary Qualitative Research jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Moving From The Golden Age Of Research.- Contemporary Qualitative Research for Science and Mathematics Educators.- Working with Critical Feedback to Improve Research Writing.- Understanding Teacher Understanding: An Ethical Challenge.- Historicity, Narrative, and Metaphor: My Journey through Historical Research.- Understanding the Self as Instrument.- Exploring Students' Futures Images.- School Science Stories and a Strategy of Action for Cultural Transformation.- Meeting The Research Crises.- Exploring Students' Learning Experiences through Narrative Tales.- Naturalistic Inquiry in Cross-cultural Research: A Narrative Turn.- A Question of Balance: Critical Incidents, Tensions, and Curriculum Change.- Out of the Ashes: An Autoethnography.- The Impact of a Research Vignette on My Metaphorical Understandings.- Songs of Innocence and of Experience: Impressionist Tales and Secret Stories of Life in Classrooms.- A New Era Of Research.- Being Punk Helps to Perform a Phenomenological Study.- A Journey in the Construction of Meaning: Experiencing and Accounting for Emergent Research Methodology.- Excavating A Researcher's Moral Sensitivities: An Autobiographical Research Approach.- Developing Perspectival Understanding.- Beyond Bricolage.- Storying, Critical Reflexivity, and Imagination.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.