Buch, Englisch, 316 Seiten, Paperback, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 488 g
Buch, Englisch, 316 Seiten, Paperback, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 488 g
ISBN: 978-0-19-815924-7
Verlag: OUP Oxford
Michael Tracey argues that public service broadcasting has been a vital and democratically significant institution now experiencing a terminal decline brought about by changes in political, economic, and technological circumstances. Based on years of research and extensive contact with leading public broadcasters around the world the author examines the idea of public service broadcasting and how for the most part it has vainly (and often ineffectually) struggled to survive in recent
years.
The author concludes that public broadcasting is, as was once said of Weimar, a corpse on leave. Its likely disappearance constitutes an indication of a real and deep-seated crisis within liberal democracy.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Radio- und Fernsehindustrie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse