Buch, Englisch, 219 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 298 g
Reihe: Palgrave Studies in Cultural and Intellectual History
Identity, Internationalism, and Cross-Cultural Communication
Buch, Englisch, 219 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 298 g
Reihe: Palgrave Studies in Cultural and Intellectual History
ISBN: 978-1-349-45701-4
Verlag: Palgrave Macmillan US
Music has been neglected by imperial historians, but this book shows that music is an essential aspect of identity formation and cross-cultural exchange. It explores the ways in which rational, moral, and aesthetic motives underlying the institutionalization of "classical" music converged and diverged in Britain and India from 1880-1940.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte: Ereignisse und Themen
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kolonialgeschichte, Geschichte des Imperialismus
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder England, UK, Irland: Regional & Stadtgeschichte
Weitere Infos & Material
1. Cyril Scott: "The Father of Modern British Music" and the Occult 2. Percy Grainger: Kipling, Racialism, and All the World's Folk Music 3. John Foulds and Maud MacCarthy: Internationalism, Theosophy, and Indian Music 4. Rabindranath Tagore and Arnold Bake: Modernist Aesthetics and Cross-Cultural Communication in Bengali Folk Music 5. Sikh Sacred Music: Identity, Aesthetics, and Historical Change