Buch, Englisch, 218 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 4616 g
Buch, Englisch, 218 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 4616 g
Reihe: Advances in Game-Based Learning
ISBN: 978-3-319-39296-7
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
Weitere Infos & Material
Overview of Instructional Techniques to Facilitate Learning and Motivation of Serious Games.- Towards a game-based learning instructional design model focusing on integration.- Two Systems, Two Stances: A Novel Theoretical Framework for Model-Based Learning in Digital Games.- Assessment and Adaptation in Games.- Fidelity and Multimodal Interactions.- Narration-Based Techniques to Facilitate Game-Based Learning.- Designing Effective Feedback Messages in Serious Games and Simulations: A Research Review.- Self-explanations in game-based learning: from tacit to transferable knowledge.- Competition and Collaboration for Game-Based Learning: a Case Study.- Modeling and Worked Examples in Game-based learning.- Reflections on Serious Games.